Współczesne rozumienie nauki

Chrześcijańskie Forum Pracowników Nauki zaprasza na kolejne spotkanie wykładowo-dyskusyjne

5 maja (środa), 18:00 – 19:30
Temat:
O powstawaniu współczesnego rozumienia nauki
 
Istnieje powszechne wyobrażenie, że teoria Darwina, która ukazała się drukiem na stronach „O powstawaniu gatunków” w 1859 roku, dopełniła budowanie podstaw współczesnej nauki. Twierdzi się, że Darwin zaproponował całościowe wyjaśnienie pochodzenia i rozwoju życia, usuwając działanie Boga ze świata natury, wyjaśnianie którego od tej chwili zostało zarezerwowane wyłącznie dla nauki. Czy teoria ewolucji drogą doboru naturalnego rzeczywiście jest najtrwalszym wkładem Darwina w gmach nauki? Jak wyglądała nauka przed Darwinem? Jakie jest jej współczesne rozumienie? Czy istnieją w tym temacie jakieś kontrowersje? W czasie wystąpienia wykładowca zaproponuje odpowiedzi na te i podobne pytania.
 
Wykładowca, dr Grzegorz Malec,
uzyskał stopień doktora na podstawie rozprawy zatytułowanej Spory o plagiat darwinowskiej teorii ewolucji. Od kilku lat pełni funkcję przewodniczącego Zielonogórskiej Grupy Lokalnej Nauka a Religia, a obecnie również sekretarza czasopisma Filozoficzne Aspekty Genezy. Jest autorem kilkunastu artykułów i recenzji oraz tłumaczem tekstów znanych XIX-wiecznych przyrodników (Edwarda Blytha, Patricka Matthew i Alfreda Russela Wallace’a), jak też książek opublikowanych w ramach cyklu wydawniczego Seria Inteligentny Projekt. Na swoim koncie ma referaty wygłoszone  na kilkudziesięciu konferencjach naukowych. Interesuje się filozofią nauki, historią nauki (szczególnie historią ewolucjonizmu), sporem ewolucjonizmu z kreacjonizmem i teorią inteligentnego projektu.
Spotkanie za pomocą programu Zoom – aby otrzymać link należy zgłosić chęć udziału: kontakt@chfpn.pl