Nauka – możliwości i ograniczenia
Część I. Wprowadzenie
Część II. Wykłady wprowadzające
„O nauce i jej pojęciu” – Jan Woleński, Uniwersytet Jagielloński;
„Granice poznania” – Krzysztof A. Meissner, Uniwersytet Warszawski;
„Astronomia a kosmologia. Zasady i modele kosmologiczne. Nauka a metafizyka” – Konrad M.P.Rudnicki, Uniwersytet Jagielloński;
„Twierdzenia limitacyjne” – Roman Murawski, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu;
„Etos, autorytet i odpowiedzialność naukowców i nauczycieli akademickich” – Czesław Grabarczyk, Warszawa;
„Techniki i nauki techniczne” – Zenon Waszczyszyn, Politechnika Rzeszowska;
„Czy etyka wspiera, czy ogranicza naukę?” – Andrzej Szostek, Katolicki Uniwersytet Lubelski im. Jana Pawła II;
„Poszukiwanie granic teologii” (streszczenie) – Janusz Mączka, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie;
Część III. Referaty
„The Higgs Boson – 'The God Particle’ – and God” – Richard A. Carhart, University of Illinois at Chicago;
„Warunki rozwoju młodych pracowników akademickich w Australii” – Krzysztof Cena, Human Environment Research;
„Wiara w naukę – jej podstawy, założenia, mocne i słabe strony kultu nauki” – Adam Cenian, Polska Akademia Nauk, Gdańsk;
„Aksjo-normatywna neutralność pracowników nauki w kontekście możliwości jej zaistnienia i konsekwencji etycznych zeń wynikających” – Przemysław Chmielecki, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu;
„Kultura matematyczna we Lwowie w okresie autonomii w Galicji (1867-1918)” – Stanisław Domoradzki;
„Perspektywy budowy komputerów kwantowych” – Czesław Hławiczka;
„Wszechświat jako rzeczywistość fizyczna przyczynowo niezamknięta” – Zbigniew Jacyna-Onyszkiewicz, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu;
„Matura z matematyki w gimnazjum w Toruniu w II połowie XIX wieku” – Karolina Karpińska, Bogumiła Klemp-Dyczek, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń;
„Great Physicists’ Direct Conversation with God Through Their Scientific Research „(tekst angielski i polski) – Julian Ławrynowicz, Hariton M. Polatoglou, Uniwersytet Łódzki, Aristotle University of Thessaloniki;
„Geny reporterowe w badaniach genetycznych” – Stanisław J. Rosochacki, Marzena Matejczyk;
„Wymiar duchowy w pracy psychoterapeuty” – Anna Seredyńska, Akademia Ignatianum, Kraków;
„Granice rozumu a nieograniczoność wiary” – Elżbieta Stawnicka-Zwiahel, Łużycka Wyższa Szkoła Humanistyczna w Żarach;
„Etyka środowiskowa i ochrona przyrody w pismach H.D.Thoreau” – Laura Suchostawska, Uniwersytet Wrocławski;
„Myśl polskiej filozofii romantycznej – koncepcje etyczne u Józefa Hoene-Wrońskiego, Andrzeja Towiańskiego i Adama Mickiewicza” – Jacek Szałkowski, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu;
„’Na początku było jednak światło’ – Testament naukowy ks. prof. Włodzimierza Sedlaka w 20. rocznicę jego 'odejścia’” – Andrzej Szelmanowski, Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, Warszawa;
„Czy nadchodzi epoka technokracji?” – Jan Wadowski, Politechnika Wrocławska;